Jazda rowerem daje zarówno wiele korzyści, jak i radości. Do 10 roku życia jazda powinna odbywać się pod opieką osoby dorosłej – rodzica albo innego opiekuna. Później możliwa staje się samodzielna jazda pod warunkiem posiadania odpowiednich uprawnień – karty rowerowej.
Aby uzyskać ten dokument należy zdać egzamin na kartę rowerową. Kartę rowerową może uzyskać ten, kto: skończył 10 lat, wykazał się dobrą znajomością zasad ruchu drogowego oraz opanował technikę kierowania rowerem.
Egzamin skład się z 2 części – teoretycznej (test) i praktycznej (sprawdzian umiejętności jazdy na rowerze). Do części praktycznej dopuszczeni zostaną uczniowie, którzy uzyskają co najmniej 80% poprawnych odpowiedzi na teście.
Najbliższy egzamin teoretyczny odbędzie się 2 czerwca b.r. Uczniowie klasy IV i VI przystąpią do niego na lekcji techniki. Chętni uczniowie klasy V, VII i VIII powinni zgłosić w tym dniu (w godzinach 8.45-10.35) nauczycielowi techniki chęć przystąpienia do egzaminu.
Termin egzaminu praktycznego zostanie podany w późniejszym terminie.

pdfArkusz zaliczeń

pdfSzczegółowa procedura uzyskania karty rowerowej w szkole

W dniu 12 maja 2022r. uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej im. Ziemi Lubelskiej w Radawcu Dużym przystąpili do Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty z Operonem. Na sprawdzianie uczniowie zmierzyli się z zadaniami z edukacji polonistycznej, matematycznej i przyrodniczej.
Aby sprawdzian nie był dla dzieci źródłem stresu, uczniowie przed przystąpieniem do zadań obejrzeli film terapeutyczny z Bratkiem. Dzięki temu byli bardziej rozluźnieni i skoncentrowani.
Po zmaganiu się z zadaniami, wysłuchali tekstu bajki pt. „O tym, jak ważne jest odczuwanie dumy ze swoich sukcesów”. Dało to możliwość porozmawiania zarówno o przygodach bohaterów bajki, jak i o przeżyciach samych dzieci w odniesieniu do ich doświadczeń wyniesionych ze sprawdzianu.
Na zakończenie dnia dzieci mogły się zrelaksować podczas zabaw na świeżym powietrzu na szkolnym placu zabaw.
Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty był w życiu uczniów pierwszym tak poważnym sprawdzianem podsumowującym etap edukacji wczesnoszkolnej.
Od 16 maja uczniowie klas ósmych będą mogli rozpocząć wypełnianie wniosków do szkoły pierwszego wyboru w systemie rekrutacji elektronicznej. Większość z nich jest już wie, w jakiej placówce chce kontynuować naukę. Podejmujemy nadal szereg działań, aby wpierać tych, którzy jeszcze wyboru nie dokonali.
28 kwietnia w naszej szkole dyżur pełniła P. Magdalena Jezierska - doradca zawodowy z Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie. Z konsultacji korzystali zarówno uczniowie, jak i rodzice. dlatego zdecydowaliśmy zorganizować kolejne spotkanie. 28 kwietnia odbyło się również spotkanie rodziców uczniów klas ósmych z Dyrekcją, wychowawcami i p. Wioletą Żydek, która przeprowadziła szkolenie związane z zasadami rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Przypomniano również procedury obowiązujące podczas egzaminu ósmoklasisty.
W dn. 5 maja gościliśmy p. Cezarego Dmowskiego, który uczniom klas ósmych zaprezentował ofertę rekrutacyjną XXVII Liceum Ogólnokształcącego im. Zesłańców Sybiru w Lublinie. Opowiedział o planowanych na rok 2022/23 oddziałach, przekazał uczniom foldery i odpowiedział na zadane pytania.
Mamy nadzieję, że nasi uczniowie wybiorą rozsądnie i wszyscy dostaną się do wybranych szkół ponadpodstawowych.
W tym roku obchodziliśmy 231 rocznicę uchwalenie Konstytucji 3 maja. Dokonał tego, po pierwszym rozbiorze Polski, Sejm Wielki, zwany również Czteroletnim. Była to najważniejsza reforma tego Sejmu. Wśród autorów konstytucji znaleźli się: król Stanisław August Poniatowski, Ignacy Potocki oraz Hugo Kołłątaj. Konstytucja stanowiła Ustawę Rządową regulującą prawa i obowiązki ogółu mieszkańców oraz zasady organizacji władzy państwowej. Była pierwszą ustawą rządową w Europie, drugą na świecie (po amerykańskiej). Znalazły się w niej zapisy o utrzymaniu unii polsko – litewskiej. Władza została podzielona zgodnie z zasadą Monteskiusza na ustawodawczą (stanowienie prawa), wykonawczą (wykonywanie prawa) i sądowniczą. Konstytucja, która zapoczątkowała reformy ustrojowe, stała się pamiątką historycznej przeszłości. Jest synonimem działań ku ratowaniu ojczyzny i symbolem polskości.
2 maja obchodziliśmy też Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Został on ustanowiony przez Sejm w 2004 roku. To święto, które ma wyrażać szacunek do flagi i symboli narodowych.
W naszej szkole podjęliśmy szereg działań mających przybliżyć i upamiętnić wydarzenie historyczne, jakim było uchwalenie Konstytucji 3 maja. Propagowaliśmy również wiedzę o fladze państwowej i barwach narodowych.
Nauczyciele przeprowadzili pogadanki i lekcje dotyczące świąt 2 i 3 maja. Uczniowie wykonali gazetki rocznicowe, przygotowywali prezentacje multimedialne na temat Konstytucji 3 maja, rysunki i plakaty. Tworzyli prace plastyczne eksponujące polskie barwy narodowe.

„Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty…”

Jesteśmy przygotowani… – uczniowie klasy I

Subcategories