W ubiegłym tygodniu w naszej szkole odbył się na kartę rowerową. Uczniowie, którzy ukończyli 10 rok życia mieli możliwość przystąpienia najpierw do egzaminu teoretycznego, a później praktycznego - sprawdzającego umiejętność jazdy na rowerze na przygotowanym do tego celu placu manewrowym. Choć łatwo nie było, wszyscy wzorowo pokonali wyznaczona trasę i już wkrótce otrzymają upragnione „karty rowerowe”. Gratulacje! KASK NA GŁOWĘ I W DROGĘ!!!
9 czerwca w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Radawczyku Drugim odbył się Turniej o Puchar Wójta gminy Konopnica w piłce nożnej dziewcząt i chłopców z klas 7-8. W rozgrywkach wzięły udział reprezentacje 6 szkół podstawowych z terenu naszej gminy. Zawody rozegrano w kategoriach dziewcząt i chłopców.
Turniej zakończył się sukcesem reprezentacji naszej szkoły. Dziewczęta zakończyły rywalizację na drugim miejscu, natomiast chłopcy uplasowali się na miejscu trzecim. Serdecznie gratulujemy!
Skład reprezentacji szkoły: Wiktoria Kędziora (bramkarka), Eliza Sieńko, Karolina Urban, Daria Wójcik, Maja Ludian, Oliwia Siewierska, Sylwia Mazurek, Natalia Żydek, Alan Wójcik, Marek Bednarczyk, Filip Ludian (bramkarz), Mikołaj Brodziak, Patryk Wilczek , Szymon Trzaska, Paweł Olszak.
Dnia 13.06.22r. dzieci z oddziału przedszkolnego 6-latków wraz z rodzeństwem i rodzicami wzięli udział w szkolnej akcji ,,Pamiętamy o Mogile”. Uporządkowali teren przy pomniku i zapalili znicze.
Pomimo niepewnej aury udało się przeprowadzić dzisiejsze zajęcia plastyczne kl. III w plenerze. Dzieci na rozwieszonych foliach malowały farbami akwarelowymi i temperą łąkę. Podczas tych zajęć dzieci uczyły się, by podczas tworzenia swoich dzieł uruchomiły wyobraźnię i dały się ponieść fantazji. Najwięcej frajdy przyniosło im jednak beztroskie malowanie palcami.
Dzieło powstało 13 czerwca tuż przed burzą z gradem.
6 czerwca 2022 r. uczniowie klas szóstej i siódmej wraz z wychowawcami p. Damianem Bukiem i p. Wioletą Żydek udali się na wycieczkę do Kielc.
Wyprawę rozpoczęliśmy od spotkania w hali dworca PKP w Lublinie z panią Klaudią Giordano, przewodnikiem turystycznym z biura podróży Edu Tour Turystyka i Edukacja. Pani Klaudia omówiła plan całego dnia, po czym przeszliśmy na peron i zajęliśmy miejsca w pociągu. O 6.53 wyruszyliśmy w podróż. Około 9.25 dotarliśmy do Kielc, gdzie spotkaliśmy się z panią przewodnik Katarzyną Bańską. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od ulicy Sienkiewicza – reprezentacyjnego deptaka Kielc. Pani Kasia opowiedziała nam, dlaczego najdłuższej ulicy miasta nadano nazwę pochodzącą od nazwiska autor „W pustyni i w puszczy” oraz wyjaśniła, na czym polega budzenie Sienkiewki. Następnie spacerem udaliśmy się na rynek miasta, gdzie rozpoczęliśmy zwiedzanie. Pani Kasia podzieliła nas na trzy grupy, rozdała koperty z poleceniami i przystąpiliśmy do gry miejskiej. Wykonując kolejne zadania poznawaliśmy coraz lepiej plac przed Ratuszem, Plac Artystów. Jedno z zadań dotyczyło pomnika dzika Kiełka, symbolu związanego z legendą o powstaniu Kielc, którą odczytaliśmy z 6 tablic odlanych w brązie, ułożonych w kręgu wokół postaci dzika, z którym wykonaliśmy obowiązkowe selfie. Na Wzgórzu Zamkowym poznaliśmy historię Katedry p.w. Wniebowzięcia N. M. P. Około godziny 12 udaliśmy się do Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego, gdzie podczas lekcji muzealnej dowiedzieliśmy się, kim był Stefan Żeromski i Jego najbliżsi, gdzie mieszkali i jak potoczyły się ich losy. Poznaliśmy realia XIX-wiecznej szkoły położonej w zaborze rosyjskim. W jednej z gablot mogliśmy zobaczyć Order Orła Białego, który został przyznany pośmiertnie Żeromskiemu za zasługi cywilne dla kraju. Po opuszczeniu muzeum przeszliśmy na Pałac Biskupów Krakowskich – jeden z piękniejszych zachowanych pałaców w Polsce. Pani Kasia wręczyła nam ostatnie koperty z poleceniami. Każda z grup zasłużyła na pochwałę, gdyż bez większych problemów wykonała kolejne zadania. Po zakończeniu gry pożegnaliśmy się z panią Kasią i udaliśmy się na przerwę obiadową.
Po obiedzie spotkaliśmy się z panią przewodnik Marta Blińską, z którą wyruszyliśmy w stronę Parku Miejskiego im. Stanisława Staszica. Mieliśmy okazję zobaczyć źródełko Biruty i rzeźbę „Przysięga miłości”, staw i nietypową Aleję Sław. Następnie przeszliśmy do jednej z kieleckich atrakcji turystycznych – do słynnej Kadzielni, która powstała na terenie dawnego kamieniołomu zbudowanego z wapieni górnodewońskich. Dodatkowym atutem tego malowniczego miejsca jest Jezioro Szmaragdowe, które utworzyło się po zakończeniu prac wydobywczych. W południowej części kamieniołomu znajduje się Amfiteatr Kadzielnia, który może pomieścić ponad 5000 osób i stanowi miejsce organizowania największych koncertów w mieście. W centrum Kadzielni mogliśmy podziwiać ostaniec skalny, zwany Skałką Geologów, objęty rezerwatem przyrody włączonym w skład Świętokrzyskiego Geoparku UNESCO.
Około godziny 18 wsiedliśmy do pociągu do Lublina, do którego dotarliśmy parę minut przed 21. Na peronie czekali już na nas rodzice. Wyjazd uważamy za udany. Pogoda dopisała, humory również.