Do egzaminu na kartę rowerową uczniowie klas IV przygotowują się na lekcjach techniki i to właśnie oni co roku stanowią większość uczniów, którzy uzyskują ten dokument. Tegorocznym wyjątkiem był Ireneusz Kapica - uczeń klasy III, który spełniając kryterium wieku, samodzielnie przygotował się i zadał egzamin na kartę rowerową. Tym samym Irek jako pierwszy uczeń naszej szkoły, który uzystał Kartę Rowerową w klasie III wpisał się w historię naszej Szkoły :). Dokument został mu wręczony w trakcie uroczystości zakończenia roku szkolnego. Gratulujemy i życzymy szerokości!
Rano rozpoczęło się  ostatnie spotkanie uczniów, rodziców, nauczycieli i  pracowników szkoły.  Pierwszym punktem programu była  część artystyczna, którą przygotowały dzieci z klasy IV i V. Motywem przewodnim krótkiego przedstawienia były wakacyjne plany i podróże do ciekawych miejsc w Polsce.
Uczniowie z klas ósmych pożegnali swoich nauczycieli i pracowników szkoły, dziękując im za  trud edukacji, wychowania i opieki.  Dokonali przekazania Sztandaru Szkoły młodszym kolegom i złożyli uroczyste ślubowanie. Na forum szkoły zostały im wręczone świadectwa i pamiątkowe dyplomy absolwenta.
Przyszedł też czas na wyróżnienia i nagrody dla uczniów z klas  I  - VII oraz podziękowania dla rodziców, którzy w tym roku wspierali naszą placówkę bezinteresowną pomocą. Wręczyła je w obecności wychowawców dyrektor szkoły. Pani Hanna Szymańska przekazała też listy gratulacyjne rodzicom i nagrody pieniężne uczniom, którzy w bieżącym roku szkolnym otrzymali najwyższe średnie ocen : w pierwszym semestrze był to Krzysztof Kazimierczak z klasy IV, a na koniec drugiego semestru - Nina Dobroczyńska z klasy VIIIa. Pamiątkowe dyplomy uzyskali laureaci gminnego konkursu szachowego i laureaci konkursu z język angielskiego „Oxford”. Pani Monika Sito podziękowała uczniom, którzy z sukcesami reprezentowali szkołę w zawodach sportowych. Dyrektor szkoły i nauczyciele życzyli wszystkim zebranym udanego i bezpiecznego wypoczynku. Pociąg na wakacje odjechał …..
We wtorek 21 czerwca 2022 r. o godzinie 10.00 w naszej szkole został rozegrany Turniej Szachowy pod patronatem Wójta Gminy Konopnica. Turniej skierowany był do uczniów szkół podstawowych w naszej gminie.
Celem zawodów była popularyzacja szachów wśród dzieci oraz wyłonienie indywidualnych mistrzów gminy Konopnica w kategorii I-III oraz IV - VIII.
Ta niezwykle pasjonująca, wymagająca logicznego myślenia gra planszowa, której współczesne zasady ukształtowały się jeszcze w średniowieczu, przyciąga coraz to młodszych graczy. Podczas rozgrywania partii szachowych widać było na twarzach dzieci radość, pozytywne emocje oraz skupienie uwagi.
Oto wyniki w poszczególnych kategoriach:
Szkoła Podstawowa kl. I-III:
1 miejsce – Ireneusz Kapica – kl. III - Szkoła Podstawowa im. Ziemi Lubelskiej w Radawcu Dużym
2 miejsce – Filip Żytyński - kl. III - Szkoła Podstawowa im. Ziemi Lubelskiej w Radawcu Dużym
3 miejsce – Juliusz Sapko - kl. III - Szkoła Podstawowa im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Konopnicy
Szkoła Podstawowa kl. IV-VIII:
1 miejsce - Szymon Trzaska – kl. VIIIb - Szkoła Podstawowa im. Ziemi Lubelskiej w Radawcu Dużym
2 miejsce – Jakub Gołofit - kl. VIII – Szkoła Podstawowa w Stasinie
3 miejsce – Filip Ludian – kl. VIIIb - Szkoła Podstawowa im. Ziemi Lubelskiej w Radawcu Dużym
Zwycięzcy turnieju otrzymali puchary, dyplomy, nagrody rzeczowe, a pozostali uczestnicy dyplomy i nagrody pocieszenia za udział.
Mamy nadzieję, że ten turniej na stałe wpisze się do sportowego kalendarza imprez szkół w naszej gminie.

Powracający do swoich domów uchodźcy z Ukrainy, będący pod opieką punktu pomocy uchodźcom w Lublinie potrzebują walizek. Jeśli masz taką, która nadaje się choćby na jedną podróż (lekko pęknięta, przetarta itp) i chciałbyś pomóc to zapraszamy z nią na zakończenie roku szkolnego! Walizki będą odbierane przy sekretariacie szkoły przed uroczystością zakończenia roku szkolnego.

20 czerwca 2022 roku uczniowie kl. II i III wraz z opiekunkami udali się na wycieczkę do Warszawy. Grupa liczyła 38 osób. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wjazdu na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki, skąd podziwialiśmy panoramę naszej stolicy. Ponad dwie godziny spacerowaliśmy po warszawskim zoo. Zachwyciły nas egzotyczne zwierzęta. Bardzo smakowały nam lody. Po obiedzie odbyła się wizyta na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy, Zamek Królewski. Zobaczyliśmy pomnik Jana Kilińskiego.
Potem powędrowaliśmy na Rynek Starego Miasta do Pomnika Syrenki Warszawskiej. Widzieliśmy restaurację "Bazyliszek", nad wejściem której wisi podobizna potwora. Przewodnik opowiedział nam legendę, a później przeszliśmy wzdłuż dawnych murów obronnych do Pomnika Małego Powstańca. Niebawem znaleźliśmy się przy Barbakanie.
Następnie zwiedzaliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim, m.in. Alejami Ujazdowskimi, zobaczyliśmy ważne dla stolicy budynki i obiekty, m. in. Stadion Narodowy, palmę.
Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć i kupiliśmy pamiątki.
Mamy nadzieję, iż ponownie kiedyś odwiedzimy to wspaniałe miasto.