W dniach 20-21 października uczniowie klas IV – VI pod opieką nauczycieli udali się na wycieczkę do Krakowa i Wieliczki. Wyjazd rozpoczął się zbiórką w godzinach porannych na parkingu przy szkole, skąd autokarem udaliśmy się do Wieliczki. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy na miejsce i spotkaliśmy się z przewodnikiem, który miał nas oprowadzić po kopalni. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w Szybie Daniłowicza od krótkiego wprowadzenia, podczas którego dowiedzieliśmy się między innymi skąd w Wieliczce wzięła się sól, a potem zeszliśmy do podziemi, pokonując aż 380 stopni. Gdy znaleźliśmy się na samym dole, rozpoczęliśmy naszą podziemną wędrówkę. Odwiedziliśmy wiele komór, w tym tę najbardziej znaną - Kaplicę Świętej Kingi, w której podziwialiśmy przepiękne solne rzeźby. Po przejściu zaplanowanej trasy ruszyliśmy do windy i nią wyjechaliśmy na powierzchnię. Następnie udaliśmy się do hotelu, w którym zaplanowano nam nocleg. Po obfitym posiłku przyszedł wreszcie czas na odpoczynek ( i integrację;-)). Następny dzień rozpoczęliśmy śniadaniem, po którym udaliśmy się do Krakowa i rozpoczęliśmy zwiedzanie z naszą przewodniczką – panią Jasminą. Odwiedziliśmy smoka i siedzibę królów – Wawel. Następnie przeszliśmy na Rynek Główny Starego Miasta, gdzie podziwialiśmy Sukiennice, pomnik Adama Mickiewicza i Kościół Mariacki. Znaleźliśmy również czas na zakup pamiątek. Udaliśmy się pod Pałac Biskupi przy ul. Franciszkańskiej i sławne okno, z którego papież Jan Paweł II rozmawiał z młodzieżą podczas swoich pielgrzymek. Do Radawca wróciliśmy w godzinach wieczornych zmęczeni, ale zadowoleni, ponieważ Wieliczka i Kraków to bowiem magiczne miejsca, do których z pewnością jeszcze kiedyś wrócimy.
17 października w przedszkolu gościliśmy policjanta - asp. Piotra Wadowskiego z Komisariatu Policji w Bełżycach, który przybliżył dzieciom zagadnienia związane z bezpieczeństwem w ruchu drogowym. ‘’Jak prawidłowo przechodzić przez ulicę, po co są odblaski, zwłaszcza w jesienne, mgliste dni, jak trzeba zachowywać się na ulicy i chodniku np. w drodze do przedszkola’’ – to niektóre z pytań zadawanych przez policjanta, na które nasze przedszkolaki odpowiadały celująco. Dodatkowo chętne dzieci mogły wcielić się w funkcjonariuszy, przymierzyć elementy policyjnego munduru czy zatrzymać ‘’lizakiem’’ przechodniów, w czasie zaaranżowanych scenek sytuacyjnych.
Dziękujemy Panu Piotrowi za cenną i ciekawą lekcję.
Korzystając z pięknej jesiennej pogody, uczniowie klasy drugiej ćwiczyli na boisku.

Pamiętamy - uczniowie klasy drugiej.
Piękna, słoneczna pogoda skłoniły uczniów klasy II, IIIA oraz IIIB wraz wychowawcami do udziału w wyjeździe edukacyjnym do Poleskiego Parku Narodowego. W ośrodku dydaktycznym w Urszulinie obejrzeliśmy film dokumentalny prezentujący bogactwo i różnorodność przyrody jednego z najpiękniejszych miejsc na terenie wschodniej części Polski, poznaliśmy również działalność Ośrodka Ochrony Żółwia Błotnego. Następnie pan przewodnik poprowadził nas ścieżką dydaktyczną "Dąb Dominik", prosto do dzikiego Jeziora Moszne. Kolejnym etapem wycieczki była wizyta w Ośrodku Muzealnym Poleskiego PN w Starym Załuczu. Na koniec - radośni i uśmiechnięci - relaksowaliśmy się przy ognisku.